Късмети за деня на твоя сайт! Късметчето от вашето кафе! ЗАХАРНИ МЕЧТИ: Кекс с карамелена глазура

четвъртък, 12 март 2015 г.

Кекс с карамелена глазура




За 8-март получих миксер като подарък,звучи тривиално,но са аз се зарадвах като малко дете на играчка.Миксера който имах е на пони 5години купих си го за 12лв и 4 години събираше прах в шкафа,от една година го ползвам почти всеки ден.Беше просто ужасен 100 W  и така когато един ден просто отказа много се зарадвах,прибира се мъжът ми е аз супер весела му казвам миксера се счупи трябва да си вземем нов.Да ама не нашият реши,че ще го разглабя и след 30мин поглеждам вече го събрал и две части останали,казвам си ето това нищо не става от него ще взимаме нов,но ми отговориха,че тези части били излишни и миксера вече работи.Това мъжете са страшна работа от половин година всеки ден повтарям да ми сложи лампата над тоалетката в спалнята няма кой да ме чуе,но миксера го оправи веднага.И така си работех аз с миксера и един ден едната бъркалка започна да върти на половин оборот,но аз си работех така :) и така до 8-ми март когато ми подариха миксера с купа и веднага реших да забъркам един кекс.Понеже формата ми за кекс е малка направих в нея,а останалата смес направих на мъфини /18бр/ Тази рецепта е за много голям кекс като за свекърви :) Рецептата е на баба ми и затова мерките са в чаени чаши и супени лъжици :)


Необходими продукти:

  1. Яйца 6бр
  2. Захар 1+1/2 ч.ч. захар
  3. Брашно 1+1/2брашно
  4. Вода 6с.л.
  5. Олио 6с.л.
Начин на приготвяне:

Яйцата и захарта се разбиват много добре и към тях се прибавя водата и олиото.Отново разбиваме и прибавяме пресятото брашно като вече разбъркваме с шпатула.Изсипваме сместа в голяма форма за кекс като преди това сме я намазали с мазнина и сме поръсили с брашно.Пече се на 1900-200градуса за 40мин или до суха клечка.Става много бързо и лесно,а най-важното страшно вкусно.Може би сте забелязали,че няма набухвател/бакпулвер,сода/  специфичното на този кекс е че когато разбием яйцата и захарта много добре набухватели не ни трябват.Отгоре го залях с готова карамелена глазура.






Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...